top of page

Consultanta educationala

pentru gradinite

Consultanta educationala in gradinite

E minunat ca ai gasit resurse pe care sa le pui la dispozitia colaboratorilor tai. Poate in teorie lucrurile suna foarte bine si totusi, uneori parca practica nu arata exact ca si in manual. 

Ca centrul educational sa arate in realitate asa cum arata in visele tale, iar promisiunea pe care o faci parintilor la inscriere sa fie respectata, vin cu drag sa te ajut sa pui in aplicare tot ce iti visezi pentru copiii a caror educatie ti s-a incredintat!

Consultanta de management presupune:

  • observarea

  • recomandari pentru modificarea spatiului, modelarea interactiunilor

  • recomandari pentru interactiunea cu parintii

  • protocoale si ghiduri pentru educatori si parinti

Beneficii pentru gradinite:

•     Va formati educatorii conform celor mai recente studii stiintifice de psihologie a copilului – astfel veti fi mai bine pregatiti sa raspundeti asteptarilor parintilor care se documenteaza in acest sens pe cont propriu

•     Capitalizati instruirea personalului intr-un important criteriu de diferentiere fata de alte gradinite – modul in care se face educatia copiilor fiind argumentul suprem in decizia parintilor in favoarea unei gradinite sau a alteia

•     Va puteti promova ca un adevarat centru de formare a copiilor – unul in care se obtine cooperarea fara a apela la pedepse sau recompense, unul in care consolidati real autonomia copiilor si in care valorizati motivarea lor intrinseca.

Fiind primii care beneficiaza de toate aceste cunostinte, copiii pe care ii formati azi vor intoarce foarte curand societatii toata empatia si respectul cu care i-ati tratat.

struirea personalului intr-un important criteriu de diferentiere fata de alte gradinite – modul in care se face educatia copiilor fiind argumentul suprem in decizia parintilor in favoarea unei gradinite sau a alteia

•     Va puteti promova ca un adevarat centru de formare a copiilor – unul in care se obtine cooperarea fara a apela la pedepse sau recompense, unul in care consolidati real autonomia copiilor si in care valorizati motivarea lor intrinseca.

Fiind primii care beneficiaza de toate aceste cunostinte, copiii pe care ii formati azi vor intoarce foarte curand societatii toata empatia si respectul cu care i-ati tratat.

logo Gradinita galben - PNG.png

Sorina Hangea
Coordonator Scoala ELF

Atunci cand viziunea unui specialist completeaza perfect misiunea unei institutii, nu poate rezulta decat o noua abordare a educatiei - cu dragoste, grija si atentie pentru nevoile fiecarui copil in parte

transylvania college logo.jpeg

Anca Rusu
Director Inscrieri Transylvania College

Pentru ca intelegem nevoia parintilor de a primi sfaturi competente pentru educatia copiilor, care sa aiba o baza stiintifica si rezultate verificate în practica, am cautat constant sa colaboram cu cei mai buni specialisti care sa vina alaturi de noi

Camigo-LOGO-01.jpg

Carmen Miron
Fondator Camigo

Nu poti educa fara empatie si fara sa intelegi copilul, parintele si cadrele didactice, iar pentru toate acestea ai nevoie de echilibru, echilibru pe care Alexandra ne ajuta sa-l atingem.

Cursuri de formare

pentru educatori

Formare pentru educatori:

Cei 7 ani de-acasa sunt, in realitate, maxim 2. Timpul in care parintii sunt unicii responsabili de educatia celor mici este foarte scurt. De aceea, generatiile viitoare au nevoie de efortul solidar al familiei si al educatorilor pentru a continua sa creasca pe fundamentul sanatos si solid a ceea ce au inceput sa invete acasa. 

Am structurat un curs de formare pentru educatori in care va puteti insusi principiile de educatie moderne, spre beneficiul pe termen lung al vostru, al parintilor si al copiilor, deopotriva:

Ce iti va aduce acest curs:

•     Va puneti la curent cu cele mai recente studii stiintifice de psihologie a copilului –aflati rezultatele unor studii de lunga durata, care demonstreaza valoarea si implicatiile unei relatii adult-copil bazata pe respect, empatie, comunicare si atasament sanatos.

•     Intelegeti cum functioneaza creierul celor mici – care sunt limitele lui, care este viteza de dezvoltare si care sunt cauzele fiziologice si psihologice ale unor manifestari de comportament care va suprasolicita rabdarea. Stiind la ce puteti astepta in mod realist de la copii, aveti ocazia sa evitati escaladarea situatiei, dar si sa o puteti gestiona in mod constructiv pe termen lung pentru cei mici.

•     Dobanditi abilitati de atragere a cooperarii copiilor – invatati tehnici de lucru care sunt centrate pe motivarea intrinseca, care ii fac pe copii sa coopereze in mod voluntar in cea mai mare parte a timpului

•     Invatati cum sa gestionati conflictele dintre cei mici - astfel incat acestea sa fie rezolvate pe intelesul lor, sa  poata invata din exemplul pe care il dati si, in perspectiva, interventia voastra directa sa fie tot mai putin necesara, pentru ca micutii invata sa rezolve singuri si corect majoritatea situatiilor

•     Descoperiti strategii de impunere cu blandete a limitelor ferme – cum sa le prezentati, in ce mod sa le argumentati si cum sa tratati reactiile de contestare a lor, astfel incat sa va asigurati ca lucrati cu copii care inteleg motivatia limitelor, care sunt dispusi sa le accepte si sa coopereze pentru a va petrece cu totii ziua intr-un mediu placut

•     Ghidati activ dezvoltarea comportamentului pro-social al copiilor – veti putea lucra personalizat cu temperamente si caractere diferite, sustinand copiii submisivi si temperandu-i pe cei agresivi, promovand in intregul colectiv principii de viata sanatoase, care permit exprimarea individualitatii in moduri acceptabile din punct de vedere social

•     Va imbunatatiti semnificativ comunicarea cu parintii – le intelegeti mai bine asteptarile, valorile si principiile pentru a putea continua educatia pe care au inceput-o, puteti avea un dialog in cunostinta de cauza despre personalitatea si particularitatile fiecarui copil din grupa

BB87D468-3FBE-4260-B429-F68BE67E9B38.jpeg

Alexandra
Educator

Pentru mine cursul a fost inspirational si motivant! Am reusit sa privesc din alt unghi  si sa cred ca voi putea schimba multe, atat la gradi, cat si in viata de zi cu zi!

EEF73838-949E-46F1-983E-B85FACC98489.jpeg

Diana
Educator cresa

Mi-a placut foarte mult ca ai dat exemple concrete, sugestii practice si expresii pe care le vom putea utiliza in situatii specifice. 

EB052C01-713E-4FE8-B6DB-0BAA17E08BD6_1_201_a.jpeg

Roxana
Profesor

M-am simtit minunat la acest curs :) A invatat o gramada de lucruri noi de la tine si astept cu nerabdare sa le pun in practica cu cei mici!

Curriculum de dezvoltare socio-emotionala

pentru gradinite si centre de educatie timpurie

pentru educatori

Curriculumul de formare pentru educație socio-emoțională cuprinde un cadru educațional, o programă de dezvoltare socio-emotională pe fiecare dintre domenii si un model de planificare a activitatilor de dezvoltare socio-emotionala cu exemple de activitati, cantece, linkuri video care aduc realitatea din grupa mai aproape de respectarea normelor impuse de Curriculumul national pentru educatia timpurie.

Curriculumul national pentru educatia timpurie 2019 este bazat pe o serie de principii sanatoase, ancorate in psihologia dezvoltarii, si cuprinde educatia centrata pe copil, respectand drepturile acestuia, invatarea activa prin joc si forme diverse de activitate, educatia ca si interactiune si parteneriatul instituiilor de invatamant cu familiile. 

 

Din pacate, multe dintre aceste principii si valori sunt foarte dificil de implementat in practica de zi cu zi, deoarece istoria educatiei in tara noastra se bazeaza pe autoritate excesiva, activitati preponderent frontale si metode de disciplinare care folosesc strategii comportamentale folosind pedepsele si recompensele. Toate acestea ne indeparteaza de obiectivele educationale, in loc sa ne ajute sa le atingem. 

Nici un copil nu isi va manifesta de exemplu curiozitatea pentru activitati, persoane și obiecte noi si nu va incerca sa initieze acțiuni noi incepand sa isi asume riscuri atunci cand nu se simte in siguranta in relatie cu persoana care il ingrijeste, cand i se imputa greselile in loc ca ele sa fie privite ca si oportunitati de invatare si atunci cand este pedepsit, fie si numai printr-o pedeapsa aparent inocenta cum ar fi exculderea lui din activitate si asezarea pe "scaunul tacerii"

Dificultatea noastra, a adultilor implicati in educatie, indiferent ca suntem directori, educatori, profesori sau ingrijitori este fireasca! Si noi am invatat la randul nostru, pe parcursul istoriei noastre personale in relatie cu cei care ne-au format. Am invatat si in institutiile de invatamant care ne-au cizelat cunostintele unele lucruri extraodinar de folositoare, insa si multe lucuri reduntante, teorii fara aplicabilitate reala sau invechite, care nu tin cont de ceea ce stim acum din studiile despre psihologia dezvoltarii. Nici nu e de mirare ca deseori strategiile pe care le aplicam par sa nu functioneze...

 

Aici vine Curriculumul de dezvoltare socio-emotionala pe care l-am creat vine in ajutorul directorilor de gradinita, cadrelor didactice, ingrijitorilor si parintilor.

Curriculumul SE (cum il voi numi in continuare) are la baza ghidul de bune practici NAYEC (National Association for the Education of Young Children) din Statele Unite si are la baza atat cercetari deja bine consolidate si cuprinse in volume de referinta cum sunt 

From Neurons to Neighborhoods: The Science of Early Childhood Development Jack P. Shonkoff and Deborah A. Phillips, Handbook of Early Childhood Education Edited by Robert C. Pianta, Handbook of Social and Emotional Learning Research and Practice Edited by Joseph A. Durlak cat si cele mai recente studii in domeniile neurofiziologiei, psihologiei dezvoltarii si educatiei. 

Abordările pedagogice centrate pe copii pot să susțină mai eficient dezvoltarea generală a copiilor, să ofere sprijin pentru strategiile lor de învățare și să promoveze dezvoltarea lor cognitivă și non-cognitivă, printr-o axare mai țintită asupra învățării practice, asupra jocurilor și interacțiunilor sociale. Alegerea, organizarea activităților și a instrumentelor pedagogice fac adesea obiectul unui dialog între educatori și copii. Educația timpurie ar trebui să ofere un spațiu social, cultural și fizic sigur și primitor, în care copiii să beneficieze de o serie de posibilități de a-și dezvolta potențialul. Conform studiilor privind pedagogia optimă în educația timpurie, un copil și un adult receptiv sunt condiții esențiale pentru învățare și dezvoltare.

 

Programul educațional este cel mai bine proiectat atunci când se bazează pe premiza fundamentală că educația și îngrijirea sunt inseparabile. Activitățile de îngrijire implică în mod obișnuit o comunicare intensă, precum și interacțiuni pozitive și reciproce între copii și adulți, în acest fel ele încurajând un sentiment de apartenență și încredere.  Implicarea și cooperarea părinților este relevantă, deoarece permite cadrelor didactice să se bazeze pe experiența și pe cunoștințele părinților, iar părinților le permite să beneficieze de cunoștințele și sprijinul personalului specializat.

În acest context, finalitățile educației timpurii, vizează o serie de aspecte, care se constituie în premise ale competențelor-cheie formate, dezvoltate și diversificate, pe traseul școlarizării ulterioare:

 Dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a personalităţii copilului, în funcţie de ritmul propriu şi de trebuinţele sale, sprijinind formarea autonomă şi creativă a acestuia.

Dezvoltarea capacităţii de a interacţiona cu alţi copii, cu adulţii şi cu mediul pentru a dobândi cunoştinţe, deprinderi, atitudini si conduite noi; Încurajarea explorărilor, exerciţiilor, încercărilor si experimentărilor, ca experienţe autonome de învăţare;

Descoperirea, de către fiecare copil, a propriei identităţi, a autonomiei şi dezvoltarea unei imagini de sine pozitive;

Sprijinirea copilului în achiziţionarea de cunoştinţe, capacităţi, deprinderi şi atitudini necesare la intrarea în şcoală şi pe tot parcursul vieţii.

bottom of page